Zoek binnen het forum
Vraag: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Bas, van Pr06 (datum: 20-11-2017 16:51)
bij een nieuwbouw project hebben wij een volgende uitdaging:
bovenop een half verdiepte parkeerbak (+/- 1500-P) worden 4 woningen en een appartementengebouw (portiek, geen lift) gesitueerd.
In deze situatie staan de toegangen van de woningen en het de appartementen dus op ca. 1500+ straatpeil het niveau is middels een trap in het gras talud te bereiken.
is deze situatie voldoende of is er een hellingbaan verplicht?
Reageer
Naam: Bas, van Pr06 (datum: 20-11-2017 16:51)
bij een nieuwbouw project hebben wij een volgende uitdaging:
bovenop een half verdiepte parkeerbak (+/- 1500-P) worden 4 woningen en een appartementengebouw (portiek, geen lift) gesitueerd.
In deze situatie staan de toegangen van de woningen en het de appartementen dus op ca. 1500+ straatpeil het niveau is middels een trap in het gras talud te bereiken.
is deze situatie voldoende of is er een hellingbaan verplicht?
Reageer
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: rr (datum: 20-11-2017 18:42)
Even los van de regels: hoe komt iemand in een rolstoel dan in de woning(en)?
Naam: rr (datum: 20-11-2017 18:42)
Even los van de regels: hoe komt iemand in een rolstoel dan in de woning(en)?
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Jeroen (datum: 20-11-2017 22:58)
En dan is een dorpel van maximaal 20 mm hoog ook onzin.
Gewoon maken een hellingbaan die ook goed bruikbaar is. Maximale helling, lengte etc..
Goed maken anders heb je er nog niets aan.
Naam: Jeroen (datum: 20-11-2017 22:58)
En dan is een dorpel van maximaal 20 mm hoog ook onzin.
Gewoon maken een hellingbaan die ook goed bruikbaar is. Maximale helling, lengte etc..
Goed maken anders heb je er nog niets aan.
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Spock (datum: 21-11-2017 08:30)
Er vanuit gaande dat dit gebouw geen toegankelijkheidssector heeft, BB afd 4.4, art 4.27:
2. Op ten minste een route tussen de vloer ter plaatse van de toegang van een woongebouw zonder een toegankelijkheidssector en het aansluitende terrein is een hoogteverschil groter dan 0,02 m, gemeten vanaf de afgewerkte vloer, overbrugd door een hellingbaan. Het hoogteverschil tussen die toegang en het aansluitende terrein is niet groter dan 1 m.
Naam: Spock (datum: 21-11-2017 08:30)
Er vanuit gaande dat dit gebouw geen toegankelijkheidssector heeft, BB afd 4.4, art 4.27:
2. Op ten minste een route tussen de vloer ter plaatse van de toegang van een woongebouw zonder een toegankelijkheidssector en het aansluitende terrein is een hoogteverschil groter dan 0,02 m, gemeten vanaf de afgewerkte vloer, overbrugd door een hellingbaan. Het hoogteverschil tussen die toegang en het aansluitende terrein is niet groter dan 1 m.
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Spock (datum: 21-11-2017 08:34)
Bovenstaand artikel gaat voor jou niet op, omdat de overbrugging meer dan 1 m is.
Je zal dus binnen in het gebouw naar maaiveldniveau moeten, of een lift moeten plaatsen.
Naam: Spock (datum: 21-11-2017 08:34)
Bovenstaand artikel gaat voor jou niet op, omdat de overbrugging meer dan 1 m is.
Je zal dus binnen in het gebouw naar maaiveldniveau moeten, of een lift moeten plaatsen.
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Jack , van SenS (datum: 21-11-2017 10:46)
Oplossing die Spock voorstelt is heel gebruikelijk; entree op p=0, parkeren op ca. 1,5-p; eerste woonlaag op ca. 1,5m+p. Lift zodanig ontwerpen dat die op 1,5-, 0, en 1,5+ (etc) stopt.
Naam: Jack , van SenS (datum: 21-11-2017 10:46)
Oplossing die Spock voorstelt is heel gebruikelijk; entree op p=0, parkeren op ca. 1,5-p; eerste woonlaag op ca. 1,5m+p. Lift zodanig ontwerpen dat die op 1,5-, 0, en 1,5+ (etc) stopt.
Re: woning toegang vs. noodzaak hellingbaan
Naam: Jeroen (datum: 21-11-2017 11:06)
Een plateaulift buiten naar 1,5+ is ook een optie.
Reageer
Naam: Jeroen (datum: 21-11-2017 11:06)
Een plateaulift buiten naar 1,5+ is ook een optie.